Börja om - Del 7

 
"Cade", säger Lana plötsligt och tittar ner på den leende bebisen. Hon och Jessa har ett tag försökt komma på ett passande namn till fickan, men utan att lyckas. Snart var det hennes första födelsedag, och namnförslagen hade börjat ta slut.
"Va?", säger Jessa, som precis kommit ner från frukosten.
"Hon ska hetta Cade. Cade Adams." Jessa går fram till henne, som håller dottern i famnen.
"Det passar henne. Visst gör det, Cade?" Jessa sträcker fingret mot flickan och kittlar henne försiktigt. Cade skrattar gurglande.
Lana kramar om sin dotter, rädd för att någonsin behöva släppa taget.
"Jag tar en dusch", säger Jessa och går mot badrummet."
Lana börjar svara, men avbryts av dörrklockan. Såklart. Vem är det nu då?
Hon vänder sig om och ser genom glasdörrar ett välbekant ansikte.
Rajan.
I famnen håller hon nu Cade, utan någon som helst möjlighet att gömma henne från hennes pappa.
Hon sträcker en nervös hand mot dörren och drar upp den.
"Rajan. Jag trodde vi hade gjort slut.."
 
"Vems är barnet?"
Lana tittar ner i golvet, i hennes famn sprattlar Cade till.
"Det är vårt, eller hur?" frågar han, nu med en arg ton. Lana nickar bara. Rajan muttrar argt något, men Lana hör inte vad.
"Du är den mest egoistiska, osmarta, dumma tjej jag någonsin träffat!"
"Va?" Lana står där, som ett fån med munnen vidöppen. Hon drar sig tillbaka, när Rajan ilsket lutar sig närmare.
"Träffas en gång, säger att du älskar mig. Blir gravid, gör slut, berättar inget om barnet. Vårt barn Lana, inte bara ditt! Du måste börja förstå det."
 
"Ut ur mitt hus:"
Rajan tittar på henne med en blick, så arg hon aldrig hade trott att den snygga killen utanför grottan kunde ha.
"Du håller min dotter i famnen", säger han kyligt. "Jag planerar inte att gå någonstans."
"Okej, okej. Ta det lugnt nu, inga slagsmål med bebisen i närheten." Lana och Rajan tittar sig förvånat runt. Hon hade inte märkt Jessa komma bakom henne, endast klädd i en av Lanas tjocka handdukar. Hennes blötta hår droppar på golvet.
"Hej", säger hon, ler och sträcker fram en hand mot Rajan. "Jag heter Jessa, Lanas kompis. Du måste vara expojkvännen, antar jag?"
"Rajan", muttrar han och sträcker fram handen.
"Rajan", Jessa ler ett sådant där oskyldigt leende. "Varför kommer inte du tillbaka imorgon kanske, så kan vi prata igenom det här och jag kan få lite kläder på mig?"
"Visst då. Rajan går ilsket ut och smäller igen dörren bakom sig.
 
Efter att ha lämnat Cade i sin säng, går hon upp för att fixa middagen-sallad, det billigaste är bäst, så dom ska ha råd för nytt hus. Bakom henne hör hon Jessa tugga.
"Ska du inte äta middagen med mig?"
Jessa sväljer och ställer sig bredvid henne för att lämna tallriken i diskhon.
"Nejdå. Jag har en dejt strax."
Lana vänder sig om, med stora ögon. "Vem?"
"En snygg trollkarl", säger Jessa leende. "Richardo Reyes. Inte en riktig sån, förstås, men ändå."
"Aldrig hört talas om. Vart ska ni?"
"Bella Vista-stranden", svarar hon med lysande ögon. "Hans ide. Sägs vara jätteromantiskt där!"
 
"Hur var det?" frågar Lana, när Jessa leende kommer in genom dörren sent på kvällen. Hon har för en stund sen lyckats få Cade att sova och väntade nu på att Jessa skulle få berätta om sin kväll."
"Så romantiskt. Det var inga andra på stranden, ja utom en polis och en kille med korvtröja."
Lana ler mot sin vän. "Låter jätteromantiskt."
"Hade varit, om han dök upp."
"Va?" Lana reser sig förvånat från sängkanten och går fram till en fortfarande leende Jessa.
"Han fastna på jobbet", förklarar hon.
"Och varför ler du fortfarande då? Och varför kom du hem så sent?"
Lana stirrar på Jessa. Har hon slagit i huvudet? Borde jag kanske ta henne till doktorn?
"Jag hade en härlig kväll, själv på stranden. Jag bytte om till badkläder, la mig på en handduk och bara tittade upp på himlen. Badade också. Richardo sa att vi kunde träffas imorrn istället."
"Vilken härlig kväll", säger Lana sarkastiskt. "Du, polisen och korvkillen, en kväll på stranden."
 
Mer text, minde bild, del denna gång. Men hinner inte riktigt skriva så mycket mer nu.
/ Tuva
1 TheSimsLife:

skriven

Spännande serie. Lära läsa igenom arkivet, dock så hitta jag inte på 1an :(

Svar: Tack, känns kul att veta att någon faktiskt läser och gillar den :)
Hade skapat kategorien Serie - Börja om, efter att jag skrivit del ett och glömt lägga till den i kategorien. Har ändrat det nu, så den borde finns där :)
OURSIMSPAGE

2 TheSimsLife:

skriven

Läst 1an nu också. Som jag skrev igår spännande :)
Väntar nu på del 8a ^_^

Kommentera här: